Behandling af din klage
Vi forsøger at holde sagsbehandlingstiden så kort som muligt, men der er altid flere forhold, der skal undersøges. Skal sagen også til eksterne parter, tager det længere tid.
Ved husordensklager står fællesklager stærkere
Det kan ofte være svært at vurdere, hvem der har ret i en konflikt. Derfor er det en fordel, hvis I er flere, der klager sammen, når I sender en klage over overtrædelser af husordenen, trusler eller chikane.
Henvis gerne til eventuelle andre beboeres klager over samme problemstilling, når du indsender din klage.
Beboerklagenævnet
Hvis du er utilfreds med vores svar på din klage, kan du klage til det lokale Beboerklagenævn. Din kommune har sit eget Beboerklagenævn. Beboere i Albertslund Kommune skal dog klage til Beboerklagenævnet i Glostrup Kommune, da disse to kommuner har indgået et samarbejde.
Særligt i forhold til forbrugsregnskaber
Hvis ikke BO-VEST kan give dig medhold i din indsigelse over dit forbrugsregnskab, vil sagen automatisk blive indbragt for Beboerklagenævnet i den kommune, hvor du bor. Det er din sikkerhed, for her vil sagen blive undersøgt nærmere og behandlet igen. Du har også mulighed for selv at indbringe et forbrugsregnskab for Beboerklagenævnet, hvis BO-VEST ikke kan behandle din indsigelse.
Læs mere om Beboerklagenævnet på BL.dk
Ulovligheder skal også meldes til politiet
Hvis din klage omhandler ulovligheder, er det vigtigt, at du også laver en anmeldelse til politiet. Hvis du har allerede har gjort dette, har du modtaget et journalnummer, som du skal skrive i din klage til os.