De træder på daglig basis ind i folks hjem, endda med sko på. Ejendomsserviceteknikerne Morten Gullaksen og Peter Thornbull Olesens dagligdag er alsidig. Det er særligt beboerservice, når noget skal repareres i beboernes boliger, som fylder godt i kalenderen.
Når nu sikkerhedsforskrifterne siger, at ejendomsserviceteknikkerne ikke tager skoene af, selv hos beboerne, så må de sørge for at vinde beboere på en anden måde, når de træder indenfor. Det er en disciplin, de to ejendomsserviceteknikere mestrer. Med venlighed, humor og masser af personlighed, udfører de deres arbejde i boligerne, og samtidig her de en løbende dialog med beboerne.
”Jeg tror, det delvist er noget, der falder mig naturligt, og delvist tillært,” siger Peter Thornbull Olesen om sin evnen til at entrere folks hjem, og yde god service.
”Da jeg startede som elev, havde jeg ingen erfaring med at tale med beboere. Jeg lærte af mine kolleger, hvordan de snakkede til beboerne, hvordan de reagerede over for mennesker. Det smitter af på en, hvad man ser,” siger Morten Gullaksen.