Det du nu skal læse, er en succeshistorie. Men for medarbejderne i Boliggruppen i BO-VEST føltes succesen langt væk for bare et år siden.
BO-VEST voksede i sommeren 2018 og bød velkommen til Bo-Vita og dermed også 5000 ekstra husstande. Det var en udvidelse, der bragte meget godt med sig. Men også et kæmpe stykke arbejde for Boliggruppens ansatte, der hver dag stod – og står – i front, når de mange beboere og ansøgere skal betjenes.
“Kaos. Det var kaos. Vi var bagud på alle fronter, og bunkerne lå og voksede sig større. Telefonerne bragede, fordi vi ikke kunne nå at få lavet tingene. Vi var allerede bagude, før Bo-Vita kom, og nu blev det kun værre. Vi var frustrerede,” fortæller Lisbeth Nomura, sagsbehandler i Boliggruppen.
Men frustrationen ramte ikke kun medarbejderne i boliggruppen selv.
“Der var lange ventetider på telefonerne. Da det var værst, var der 45 minutters ventetid for at komme igennem til os. Vi var frustrerede. Beboerne var frustrerede, og fik ikke svar på deres spørgsmål. Medarbejderne på ejendomskontorerne var frustrerede og fik ikke svar, da deres henvendelser druknede i andre mails,” fortæller sagsbehandleren, der har været i BO-VEST fra dag et, og før det var i Vridsløselille Andelsboligforening.