Ejendomsservice er blevet en del anderledes som følge af corona. Det er især kontakten med beboerne i afdelingen, som er blevet ændret markant.
Det fortæller medarbejderne i afdelingen AB Nord og Bæk-/Fosgården i Albertslund.
"Det sværeste, det er beboerservice. Vi skal hele tiden holde øje med, at vi ikke kommer for tæt på hinanden, og hvis jeg rører ved noget, så spritter jeg hænder bagefter," forklarer Haluk Dilsiz, som arbejder som ejendomsfunktionær i AB Nord og Bæk-/Fosgården.
Det er kun i akutte tilfælde, at medarbejderne udfører beboerservice, men hvis for eksempel et toilet løber, så kommer de hjem til beboeren, forklarer han.
"Beboerne er virkelig forstående. De åbner døren og går væk fra os, og så peger de, hvor problemet er, så vi kan arbejde i ro," siger Haluk Dilsiz.
Han har engangshandsker med i lommen, som han skifter jævnligt. Alle medarbejdere har også fået en lille håndsprit, som de altid har i lommen. Men forsigtigheden har også en pris.
"Det er psykisk hårdt, det er lidt stressende,” siger han, og forklarer at smittefaren altid ligger i baghovedet på ham.
"Vi passer på hinanden og laver mindst mulig beboerservice, hvis det ikke haster."
Artiklen fortsætter under billedet...