BO-VESTs administrerende direktør: Derfor holder vi stadig afstand
Mens for eksempel detailhandlen er åbnet igen, holder BO-VEST stadig administrationen og de boligsociale kontorer lukket, mens ejendomskontorerne arbejder i teams, hvor kun halvdelen er på arbejde ad gangen. Det gør vi af tre grunde, fortæller administrerende direktør Ulrik Brock Hoffmeyer.
Vi skal følge vejledninger og anbefalinger
Vi skal opretholde driften
”Det andet ben handler om at opretholde driften,” siger den administrerende direktør.
På ejendomskontorerne er de ansatte stadig i gang. Men de arbejder i to teams i hver afdeling, som skiftes til at møde ind en uge ad gangen. Og det betyder at et helt ejendomskontor næppe bliver sat ud af spillet på grund af corona.
”Det tredje ben handler om hensynet til beboerne,” siger Ulrik Brock Hoffmeyer.
For blandt BO-VESTs beboere er der en klar overrepræsentation af ældre og grupper som folk med kroniske sygdomme, i forhold til resten af samfundet. Derudover er smittetrykket på Vestegnen og København blandt de højeste i landet. Ulrik Brock Hoffmeyer og BO-VEST vil meget gerne vil undgå en situation, hvor en medarbejder smitter en beboer.
Savner hverdagen.
Ulrik Brock Hoffmeyer fortæller, at ledelsen holder nøje øje med udviklingen, vejledninger og anbefalinger. Og så bliver der lige så stille forberedt og drøftet den dag, medarbejderne igen sidder i administrationen, på de boligsociale kontorer, og på ejendomskontorerne, hvor de kan tage imod beboere og beboerdemokrater. Den dag glæder Ulrik Brock Hoffmeyer sig til.
”Det vi alle sammen giver mest afkald på, det er at ses med kolleger og møde beboere. Det er den kontakt, som de fleste har glæde og gavn af, og trives på grund af. Lige så meget som jeg er imponeret og glad over at vi har formået at lave om på den måde vi arbejder på, lige så meget savner jeg jo hverdagen,” afslutter han.