"Vi har været gode til at løfte i flok – specielt med opgaverne omkring telefonerne, så beboerne er blevet betjent hurtigst muligt," fortæller Malene Daugaard, der er tillidsrepræsentant for HK’erne i BO-VEST.
Malene arbejder i boliggruppen, hvor hun sidder med kørsler i form af husleje, rykkere og ventelister. Malene er en af de få medarbejdere, der har arbejdet i Pakhuset engang imellem. I boliggruppen er det nemlig kun ansatte med børn, der har arbejdet hjemmefra hele tiden. Resten af boliggruppen har været delt ind i to hold, hvor de skiftevis har arbejdet en uge hjemme og en uge i Pakhuset.
"Det har fungeret rigtig fint. I weekenden er der blevet sprittet af og gjort rent, så smittefaren er blevet mindsket og der derved er klar til det nye hold ugen efter," forklarer Malene.
Der har selvfølgelig været dage, hvor kommunikationen har glippet en smule, men generelt har vi fået det til at fungere fortæller Malene, der fortsætter "vi er stadig godt med i vores arbejdsopgaver og vores ventetider på telefonen er også stadig rigtig fornuftige".
Corona-situationen har også åbnet op for en mere digital tilgang til opgaverne. Boliggruppen er i forbindelse med i-opgaven blevet mere digitale, hvilket har været nyttigt når skrivebordet i Pakhuset er blevet skiftet ud med hjemmearbejdspladsen. Det har nemlig betydet, at boliggruppen har kunne være lige så effektive derhjemme, som hvis de arbejdede i Pakhuset, fortæller Malene.
Artiklen fortsætter under billedet...