Et bærende mål med at indføre ’fremtidens arbejdsplads’ i BO-VEST var – og er – at vi skal nå mere på kortere tid.
Det gør de i boliggruppen, der er BO-VESTs kundeservice. Det er her beboerne ringer eller skriver til med henvendelser om stort set alt mellem kælder og kvist.
Helt nye tal viser, at produktiviteten er steget med 20 pct. over en periode på lige knap seks måneder. Det passer godt med, at vi i BO-VEST indførte fokustid 1. april.
Den øgede produktivitet er især opnået på hvor hurtigt, vi genudlejer boliger og på hvor hurtigt vi tager telefonen, når beboerne ringer.
Det dobbelte om formiddagen
”Vi når mindst dobbelt så meget om formiddagen, fordi vi har fokustid,” er Sofie Frederiksen og Pernille Bjørn Hansen fra boliggruppen enige om.
”Vi har nye systemer, der hjælper os med at tilrettelægge opgaverne på den mest effektive måde, det gør både, at vi kan nå mere men også, at vi kan dygtiggøre os, hvilket igen har en positiv afsmitning på resten af opgaverne i dagens løb,” siger Pernille. ”Det er en rigtig positiv cirkel,” kommer det også fra Sofie.
Samtidig er det værd at bemærke, at de gode resultater er opnået med færre ressourcer, i det der har været anvendt timer på udviklingsopgaver i afdelingen, fx i forbindelse med at få nye systemer ind og fordi afdelingen tidligere på året blev et par årsværk mindre.