Tommy Nymann Holm er uddannet VVS'er og startede i BO-VEST for snart 14 år siden som blot 21-årig. Han arbejder som servicemand og varetager blandt andet VVS- og håndværkeropgaver. Tommy er en del af et team på ca. 10 medarbejdere på ejendomskontoret, der servicerer fire afdelinger, der har indgået et driftsfællesskab: AB Vest, VA 6 Vest, Toften og Robinielunden.
Fokustiden giver ro og energi
For at skabe mulighed for ro i fokustiden har ejendomskontoret valgt at lægge de opgaver, én medarbejder kan klare alene i fokustiden, og vente med dem, man skal være to om til udenfor fokustiden.
"Det er virkelig rart at kunne passe sit arbejde og fokusere på det, man laver, uden at blive forstyrret," fortæller Tommy, og fortsætter: "Det gør, at jeg bliver færdig med opgaverne. Det giver mig en ro i hverdagen og en positiv energi." De eneste, der må forstyrre i fokustiden, er lærlingene, for de kan have brug for hjælp til at kunne komme videre med deres opgaver. Beboerne henvender sig selvfølgelig også ind i mellem, men det oplever Tommy ikke som et stort problem.
"Vi er delt op i to hold, så der altid er bemanding, også om fredagen. Jeg tror ikke, at beboerne mærker, at vi arbejder færre timer. I starten var der lidt bekymring for, om det betød, at der ikke ville være nogen, der kunne hjælpe om fredagen, men det er der jo," siger Tommy.
Samler opgaverne og vinder tid
Et af de tiltag, der har givet pote i forhold til at effektivisere, har været at organisere og tilrettelægge arbejdsopgaverne på en anden måde, fortæller Tommy.
"Nu samler vi alle serviceopgaverne på to dage, tirsdag og torsdag. Før lå de hulter til bulter på alle dage, og jeg sprang rundt mellem opgaverne. Men ved at holde dem samlet på de to dage, når jeg bare meget mere."
Hvis der opstår noget akut, fx et vandrør, der sprænger, bliver det selvfølgelig stadig ordnet med det samme, uanset hvilken dag, det er.