På mødet bød bestyrelsesformand Vinie Hansen velkommen til mødet, hvor budgettet for 2025 skulle vedtages. Det blev udskudt fra forårets møde pga. de forestående organisationsændringer ifm. Tranemosegårds nye administrationsaftale.

Økonomichef Rasmus Nielsen præsenterede budgettet for 2025, som efter en grundig gennemgang blev vedtaget med stort flertal. Budgettet indebærer en stigning på 5 pct. i administrationshonorar for boligorganisationer med fuld administrationsaftale blandt andet pga. en generel lønfremgang på 3 pct. Stigningen sker efter tre år uden stigning i administrationshonoraret. I årene inden steg det med hhv. 2 og 1 pct.

Budgettet balancerer således med et resultat på 0 kr., hvilket skaber et solidt fundament for BO-VESTs fortsatte fremtid og udvikling.

Handleplan med fokus på bæredygtighed og digitalisering

Repræsentantskabet godkendte også handleplanen for 2024-25. Administrerende direktør Ulrik Brock Hoffmeyer fremhævede flere nøgleinitiativer, herunder:

• Grøn omstilling: Fokus på bæredygtighed via branche-initiativet Almen Kompas og vidensdeling med beboere samt implementering af en bæredygtighedsmanual for byggeri.
• Digitalisering: Kunstig intelligens bliver den store ’spiller’ i de kommende år. Dertil kommer nye hjemmesider, videreudvikling af digitale løsninger som Boligfy og et udbud af BO-VESTs administrationssystem.
• Fremtidens arbejdsplads: Indsatser for at rekruttere og fastholde medarbejdere, herunder bedre samarbejde på tværs af afdelinger.

Klar retning fremad

Mødet afsluttedes med en opfordring til repræsentantskabet om at bidrage med idéer og input til, hvordan BO-VEST kan fastholde sin position som en stærk og attraktiv administrator i en tid med stigende konkurrence i sektoren. De vedtagne beslutninger sætter en tydelig kurs mod en fremtid med fokus på bæredygtighed, effektivitet og digital service.