Den 15. maj 2024 blev der afholdt repræsentantskabsmøde for Tranemosegård i Strandens Forsamlingshus, Brøndby Strand. Repræsentanter fra de forskellige afdelinger var talrigt samlet for at deltage i den årlige begivenhed, hvor formand Lars Jensen bød velkommen og indledte mødet med at præsentere bestyrelsen samt gæster fra administrationen.
Bestyrelsens årsberetning og nye administrationsaftale
Lars Jensen fremlagde bestyrelsens årsberetning, hvor han fortalte om de mange aktiviteter og ændringer, der har præget året. Efter Tranemosegårds beslutning om at opsige den daværende administrationsaftale med BO-VEST, blev der arbejdet intensivt på at lande en ny administrationsaftale med BO-VEST. Denne aftale, som træder i kraft den 1. januar 2025, er nu på plads, og bestyrelsen er meget tilfreds med resultatet. Den nye administrationsaftale indeholder en basispakke med mulighed for yderligere tilkøb af ydelser, hvilket sikrer fleksibilitet og effektivitet i Tranemosegårds nye selvstændige administration.
En anden stor nyhed er, at organisationen vil skifte navn navn fra Den Selvejende Institution Tranemosegård til Boligselskabet Tranemosegård. Dette navneskift skal markere en ny æra for organisationen, som også har fået et nyt logo. Det nye logo, der blev præsenteret af næstformand Tim resen, er en origami-trane, bestående af syv trekanter, der symboliserer hustage og gavle i de syv afdelinger i Tranemosegård.
Derudover er en ny hjemmeside under udvikling, hvor hver afdeling vil få sin egen underside med relevant materiale og information. Tranemosegård får også et nyt administrationskontor på Sdr. Ringvej, og der er ansat en administrerende direktør og en administrationschef.
Med afsæt i de tiltag repræsentantskabet og organisationsbestyrelsen har gennemført i 2024, vil der på repræsentantskabsmødet i foråret 2025 blive foretaget de nødvendige tilpasninger af vedtægterne.