Når man spørger ejendomsmester Anja Kirkeby Repstock, er der ingen tvivl: De nye måder at arbejde på med Fremtidens arbejdsplads giver rigtig god mening.
"Vi når det samme, eller endda mere, end vi gjorde før på en kortere arbejdsuge. Jeg er 120 % sikker på, at der ikke er nogen beboere, der oplever en dårligere service, og vi har da heller ikke hørt noget negativt fra en eneste" fortæller Anja.
Bedre planlægning giver store resultater
Før den nye struktur tog medarbejderne serviceopgaver løbende, efterhånden som de kom ind. Det betød, at de kunne rende fra en ene ende af afdelingen til den anden, og med spildtid indimellem, hvor de ikke rigtig kunne nå at gå i gang med en ny opgave. Det var både dyrt og ineffektivt.
"Nu har vi samlet serviceopgaverne på to faste dage og sørger for at booke dem ind i medarbejdernes Outlook-kalender. Det giver både medarbejderne et bedre overblik, men faktisk også en bedre service beboerne, da de nu får et fast tidspunkt for hvornår vi kommer," forklarer Anja.
Den nye tilrettelæggelse af serviceopgaverne frigiver tre dage om ugen til andre opgaver og har allerede vist sig at fungere overraskende godt. Her er der mulighed for at planlægge med nogle af de lidt større opgaver i afdelingerne.